Searfmy Morasy

Tuesday, 27 November 2012

The Die Is Cast~~

Assalamualaikum.. we meet again ^_^


Aq tatau ape nk tulis mlm nie. Ntah la. Td tgk citer Merlin. Citer dye da putar belit da. Pening aq tgk. Dulu Gwen 2 baek. Tp tetibe pas trkurung dlm bilik kt puncak Tower of Darkness 2, da jd jahat da. Dye backup Morgana plak.. EEeee.. geram aq, bile la si Morgana 2 nk mati ek. Pas kene cucuk, kne cucuk lg.. ta mati2. B0san kdg2 tu tgk citer Merlin nie. Ta reti nk abez. Huh!




Kay, citer psl Merlin.. Mesti k0rg rse best kn? mate btukar jd perang, BOOM!! 0rg trcmpak sane sini. Perghh... haha..Sy0k habez!! Tp k0rg tau ker asal usul magik nie? Nie aq nk citer kt k0rg... stakat mne yg aq tau jer la. Ta buad research memane p0wn. Bce ckt2 kt Tnet n wikipedia jerr. Klau salah silap 2, harap dpt maafkan la n betulkan la kt bhagian c0mment 2. Insyaallah...

Kay, istilah sihir nie, prbuatan menyakiti org laen atau melakukan sesuatu yg anam0li atau luar daripada kebiasaan pemikiran manusia yg waras melalui perantaraan makhluk ghaib yakni jin dan syaitan. Menurut ulama2, perbuatan sihir nie amatlah dlrg keras dan b0leh jatuh hukum syirik@keluar dri Islam jika mengamalkannya. S0, jgn nk cube2 la g jumpe pawang la, bomoh la. k0n0n nk jd kebal la,, nk pikat atie makwe, nk santau 0rg.. JGN! Haram 2. Rasulullah ade brsabda, Allah ampunkan sume jenis d0sa, kecik ker, besar ker, pape je la kcuali d0sa org yg mlakukan syirik. Bap0k la bes0r nyew d0sa syirik nie. Sbbnye dye diibaratkan spt mencabar kkuasaan Allah. Haa.. sbb 2 la. 


Kay, bralih pd sjarah dye plak..
Dlm Quran, ade mnyebut tntg asal sihir nie dlm surah al-Baqarah ayat 102 yg brbunyik...


A102

Mereka (membelakangkan Kitab Allah) dan mengikut ajaran-ajaran sihir yang dibacakan oleh puak-puak Syaitan dalam masa pemerintahan Nabi Sulaiman, padahal Nabi Sulaiman tidak mengamalkan sihir yang menyebabkan kekufuran itu, akan tetapi puak-puak Syaitan itulah yang kafir (dengan amalan sihirnya); kerana merekalah yang mengajarkan manusia ilmu sihir dan apa yang diturunkan kepada dua malaikat: Harut dan Marut, di negeri Babil (Babylon), sedang mereka berdua tidak mengajar seseorang pun melainkan setelah mereka menasihatinya dengan berkata: "Sesungguhnya kami ini hanyalah cubaan (untuk menguji imanmu), oleh itu janganlah engkau menjadi kafir (dengan mempelajarinya)". Dalam pada itu ada juga orang-orang mempelajari dari mereka berdua: ilmu sihir yang boleh menceraikan antara seorang suami dengan isterinya, padahal mereka tidak akan dapat sama sekali memberi mudarat (atau membahayakan) dengan sihir itu seseorang pun melainkan dengan izin Allah. Dan sebenarnya mereka mempelajari perkara yang hanya membahayakan mereka dan tidak memberi manfaat kepada mereka. Dan demi sesungguhnya mereka (kaum Yahudi itu) telahpun mengetahui bahawa sesiapa yang memilih ilmu sihir itu tidaklah lagi mendapat bahagian yang baik di akhirat. Demi sesungguhnya amat buruknya apa yang mereka pilih untuk diri mereka, kalaulah mereka mengetahui.

S0,  dpt kite c0nclude, sihir nie diajar 0leh malaikat Harut dan Marut kpd penduduk negeri Babil yakni Babylon. Bukti arke0l0gi mnunjukkan ade tulisan mentera kuno bkenaan mentera nk ceraikan laki bini ditemui di tinggalan negeri Babil nie dlm bhasa Sumeri(Sumeria). Tp, malaikat2 nie da warning awl2 da yg dy0rg nie cume cubaan bg pnduduk 2 sbb sihir b0leh menceraikan laki bini, mnyebabkan manusia brtelagah ssama sndiri, b0leh membunuh dlm diam n mcm2 lg. Tp sume 2 trjadi ngan izin Allah jgk. Tp still, da name p0n manusia, mudah sgt trpengaruh dgn pujukan Setan laknatullah, dy0rg bedal jer.. Sihir ceraikan laki bini p0n jadi lah. Mcm da tade sifat keperimanusiaan da dlm diri 2. Bile dendam n nafsu dijadikan tuhan, 2 yg manusia sggup wat ape jer 2. Tak pyh pegi Babyl0n nk tgk mende nie, cukup kt skeliling kite, kes2 penyakit misteri yg h0spital tabley detect, tp b0m0h ckp tkene buatan 0rg, kes kawin stah0n.. pstu cerai sbb kata bini dye, dye benci stiap kali tgk muke laki dye.. 2 la msyrkt skg.. Agknye da nk bbalik pd zaman Jahiliyah balek agknye. Zaman di mane agama djdkn spt alas kaki jer. B0leh pakai buang. Agama diletakkan di tangga plg bawah skali dlm khidupan. Dy0rg sggup gunekan sihir nk hncurkan kbahagiaan org laen. Org2 cmni ar yg kelak dpt azab seksa pedih gile mcm babi kt akhirat es0k. Tgk la nnti..

sesugguhnye, aq nk ajak k0rg, jgn la ik0t sgt nafsu 2, jgn smpai sanggup gadai agama smata2 krn dunia yg fana nie. nama p0n fana, dye nie sementara je. Akhirat 2 yg kite kne kejar. Jgn smpai snggup wgune sihir sbb nk capai keinginan dunia, Kelak merana kau kt akhirat es0k. Buruk akibat klau kite amalkan sihir. TIme muda2 b0le la tnggung, tp bile da tue es0k, mule la. Nk mati p0n susah kalau amalkn sihir. Siap kene cabut atap bumbung la..itu la, ini la.. haish....payah betul. Menyusahkan org jer!

Kay, penat aq membebel, arap dpt bg input yg berguna kt k0rg. Ik0tkan atie, bnyk lg aq nk citer, tp kcian plak kt k0rg nk bace pepnjg kn. S0, babai la. Assalamualaikum~~

Nie kes tgk citer Merlin la nie, da citer psl sihir plak
27-11-12(Isnin)
1.07 pagi
At my sweet h0me

No comments:

Post a Comment